ארדואן הטיח בנשיא הרצוג: "המוסלמים לא ישתקו"

    שלמה ריזל 1 Comment on ארדואן הטיח בנשיא הרצוג: "המוסלמים לא ישתקו"

    רג׳יפ טאיפ ארדואן, יזם שיחה עם הנשיא יצחק הרצוג על מנת להביע דאגתו לאור ההסלמה הביטחונית ועל המצב בירושלים והר הבית. לפי מה שנחשף בין השניים התנהלו חילופי דברים קשים, ארדואן טען: "לא ייתכן שהמוסלמים ישתקו לאור הפרובוקציות בהר. הצילומים של המשטרה פגעו ברגשות המוסלמים. קבוצות יהודיות גורמות לפרובוקציה בהר". הרצוג ניסה להסביר

    צילום: חיים צח / לע״מ
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    נשיא המדינה יצחק הרצוג שוחח הערב, מוצאי שבת, עם נשיא טורקיה, רג׳יפ טאיפ ארדואן, שיזם את השיחה על מנת להביע דאגתו לאור ההסלמה הביטחונית ועל המצב בירושלים והר הבית.

    בפתח דבריו ביקש הנשיא ארדואן לשלוח את תנחומיו לנשיא המדינה ולעם בישראל על הפיגועים הקשים שארעו במהלך החג והשבת. נשיא המדינה הודה לנשיא טורקיה על התנחומים ובתגובה לדברי הנשיא ארדואן הדגיש כי לישראל מחויבות נחרצת לשמירה על הסטטוס קוו במקומות הקדושים בכלל ובהר הבית בפרט.

    עם זאת נחשף כי נערכו חילופי דברים קשים בשיחה טלפונית בין הרצוג לארדואן: ארדואן אמר: "לא ייתכן שהמוסלמים ישתקו לאור הפרובוקציות בהר. הצילומים של המשטרה פגעו ברגשות המוסלמים. קבוצות יהודיות גורמות לפרובוקציה בהר".

    עוד הוסיף הנשיא כי איראן באמצעות זרועותיה, לרבות חמאס, מובילה מערכה במספר חזיתות במטרה לערער את היציבות באזור, ומפעילה טרור על בסיס הסתה בין-דתית המתמקדת במצב בירושלים. הנשיא הצביע על פרסומים שקריים בתקשורת הערבית ובכלל זה הפצת סרטונים ישנים או שאינם עדכניים במטרה לעודד הסתה המובילה לטרור.

    נשיא המדינה הדגיש כי יש לפעול בשיתוף פעולה נרחב ככל הניתן במלחמה כנגד הטרור, בכל מקום ומקום. נשיא טורקיה בירך את העם בישראל בחג פסח שמח ונשיא המדינה מצידו ביקש לחתום את שיחתם באיחולי רמדאן כארים לנשיא טורקיה ובני עמו.



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      בוקר טוב עכשיו התעוררתם . הישמעאלים הרשעים הללו מאז ומתמיד מחבלים את המקום הקדוש של עם ישראל.אל נקמות ה"